Att jag är en ganska gräslig människa

som har lite panik för jag ska passa Lilla A ett par extra timmar
längre än vanligt. Hon är lite krasslig och är hemma från skolan
så när pappa börjar jobba kommer hon hit. Uttråkad till max efter
att ha varit hemma hela veckan.
Har lite problem med att behöva anpassa mej till plikter och tider
(som jag inte hittar på själv)
Men jag tog en mastodontrunda i regnet till stan och till Rusta
efter en femliters-burk med färg till stolpar och altanupprustning.
Igår var jag på kolonin till det blev mörkt. Eldade upp gamla staketet
i tunnan och kunde inte lämna förrän det bara var glöd kvar som
brann där i skymningen.La allt matrial jag inte hunnit måla under
gammal plast och vaxduk och vad jag kunde hitta för att skydda
mot regnet som utlovats.
Plockade iordning och lämnade tillfredsställd platsen.
Tänker ut vilka slags aktiviteter vi ska hitta på, Lilla A å jag. Måla med mina
färger vill hon nog. Ta fram påskpynt kanske? Det brukar jag
aldrig hinna med, men jag har nog nåt litet i förrådet.
Hon kan hjälpa mej att så, purjo,lejongap och majs. Det ska
nog gå bra.Läsa länge och äta pannkakor.
Bästa B ringde och vi planerar att ses och käka lite på lång-
fredan.
Hennes son har varit i Tjerobyl av alla ställen och vi pratade lite
om hur vi kämpat mot kärnkraften och försökt skydda barnen
mot allt vad strålning och gifter heter och så blir det på detta
viset...
Skämt åsido - barn hittar sina vägar och de är sällan de vi för-
äldrar pekat ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0