En helt underbar söndag

Äta frukost i sängen,upp och dona lite och iväg på yoga.
Den lilla sträckningen under skulderbladet försvann,tack.
Hem i uppförbacken med tunga cykeln där växeln pajat,
fixa fika  och hett vatten med diskmedel i en dunk för idag
skulle stugan städas.
Passade så bra för det var lite mulet idag. Vädra alla plantor
och sen ut med mattor och möbler så jag kunde få lite manöver-
utrymme i den lilla lilla stugan.
Ut med musbajs och jord, spindelnät och döda humlor.
Försöka få till det,stuva undan alla bra- och- ha- grejor som
samlas. Diska allt porslin. Allt som inte får plats i skåpen hemma
hamnar ju där.
Tillslut var det fint och jag tänkte återigen att jag skulle vilja
övernatta där.
Och altanen blev pyntad och fin. Planterade små små blom-
plantor i krukor och kärl men det lär dröja innan det blommar.
Hem med två kassar skräp att slänga. Kokade bulgur och ett
ägg, gjorde en sallad i en bunke som jag tog med upp igen.
Det var en helt fantastisk kväll med soldis och mild mild värme.
Absolut lugnt. La mej i den uppfällbara sängen som stod ute
på gräset efter jag ätit och bara lyssnade på fågelsången.
Kände mej helt igenom lycklig och nöjd.
Älsklingen ringde och hade haft det bra, tog det lugnt idag hos sej.
När jag packade ihop mej vid halv nio mötte jag tre killar i elva-tolv
årsåldern som gick upp på området.Och genast blev jag orolig.
Att små plantor är så sköra,att de skulle in och förstöra nåt,min
nystädade stuga, krascha fönster i växthus...
Nej.
Lyckan är skör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0