Helt matt,tänker på Abraham Lincoln

På kolonin hela eftermiddan,upptagen av att måla staketstolpar.
Ganska go sol ,min kollogranne sjunger till ibland så man hoppar
högt. Hans favorit är Harry Belafonte.
Precis när jag samlat ihop mina grejor och gick mot cykeln kom
älsklingen direkt från jobbet med kofoten i högsta hugg och taggad
att börja riva gamla staketet, så då stannade jag en stund till.
Fåglarna sjöng genomskinnligt och hackspetten knackar helt
fanatiskt,metalliskt och genljudande.
Plockade lite murkna brädor,torra och gamla så de mest känns
som papper,det blir elda imorron.
Älsklingen rev sej  på armen och jag föreslog att han skulle
smeta in det i ansiktet som Randy The Ram,men han vill helst
se proper ut...suck.
Hem och packa upp,målarpenseln i lacknafta,steka omelett,
den snabbaste maten,diska och ner i hett bad. Läser lite i
"Din gränslösa styrka" av Anthony Robbins en såndär,amerikansk
"omprogrameringav ditt psyke-bok". Har nåra år på nacken men
helt okej. Behöver läsa såna böcker med jämna mellanrum för
annars faller mitt psyke in i gamla banor igen.   
Gillar berättelsen om dethär livsödet:
Gick i konkurs vid 31 års ålder
Blev besegrad i ett kongressval vid 32 års ålder.
Åter misslyckades som affärsman vid 34 års ålder.
Drabbades av sin älskades död vid 35 års ålder
Fick ett nervöst sammanbrott vid 36 årsålder
Förlorade ett val vid 38.
Besegrad i valet till kongressen vid 43.
Besegrad i val till kongressen vid 46.
Besegrad i valet till kongressen vid 48.
Blev besegrad i ett val till senaten vid 55.
Misslyckades i sitt försök att bli vicepresident vid 56.
Besegrad i val till senaten vid 58.
Valdes till Förenta staternas president vid 60 års ålder
Abraham Lincolns livsöde.
Alltså sluta räkna dina förluster och misslyckanden.
Räkna aldrig ut en looser.

Kommentarer
Postat av: Vickan

Det saägs att jag och Abe har en gen gemensamt.

2009-04-06 @ 20:50:08
URL: http://filmflykt.blogg.se/
Postat av: Mikael Gaunitz

Med ihärdighet och målmedvetenhet kan allt uppnås.

Beundransvärd man. ( Inte minst för frigivandet av slavarna. )

2009-04-07 @ 08:53:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0