Lilla A blev frisk igen

Inte alls trött när jag läste och läste för henne under gårdagskvällens
passning. Visade mej alla yogapositioner ur en barn-yogabok och sen
brottades vi och "karatade". Tog roliga bilder med min mobil och
skickade till faster V som var på väg. Hon skickade tillbaka när
hon satt i bilen och grimaserade.
Sen gick vi ner för jag ville se Hype, och lilla A kurade i sin röda
pyamas och var gosig och mosig.
Så trillade Bästa V,  faster, in med en pizzakartong och så kom
mamman och sen kom pappan och det var fröjd och gamman.
Cyklade hem,nöjd och trött efter en god skärtorsdag.
Hade innan under dan fått målat alla stolpar,fyra sidor och
ändar,två gånger,plankor som ska vara överliggare  och
plankor nertill så det blir stadigt.
En kär vän som har det lite trassligt och som jag inte sett
till på länge dök upp och det var gott.
Strax efter dök älsklingen upp för att börja på och gräva hål.
Jag hade innan grävt upp lite grästorv.
Älsklingen upptäcker att han räknat lite fel och skaffat
dubbelt så många stolpar. Men bra att ha i reserv .
Många stolpar blev det. Trött i ryggen, besvärliga arbetsställ-
ningar. Ett tag tog jag modigt på mej shorts - vita vita ben.
Men så kom kall kall dimma.
När jag sen utmattad var hemma och åt stekt potatis och
kvarbliven strömming ringde Mirre från Göteborg.
På gott humör, hade städat och fixat med papper hela dan
och varit duktig. Ska jobba som vakt i helgen till ett uteställe.
Och sen kommer Tess hem från London på påsklov.
Allt väl allt gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0