Röda byxor

Tar på mej mina röda jeans idag för att celebrera våren.
Cyklar till stan för att lämna böcker och låna nytt. Hittar
Karolina Ramqvists nya bok " Flickvännen" som jag ser fram
emot att läsa. Påskliljor i de stora urnorna på torget,folk som
solar på kyrkomuren.
Annars mycket gammalt folk på stan på morgonarna. Många
rullatorer. Ålderdomen - den ultimata narcisstiska kränkningen.
Att det skulle drabba mej! Man kan skönja förvåning, nästan
skräck... att det gick så fort! Att denhär svaga sjuka kroppen
är min!
Jo alla ska vi dit, ingen undkommer,om man nu inte dör ung alltså.
Annars började jag dagen med att lappa lakan. Man kan göra det.
Jag gör sånt,liksom jag kokar disktrasor,istället för att slänga.
Handlat och lagt  räkning på lådan,cyklat hem och sorterat tvätt.
Planterat om sju små tomatplantor som växte tätt i varsin kruka.
Nu har den intensiva planthanterings-tiden börjat.
Häromdan fick jag skruva isär rören under slasken och tömma
ut en jord-ochgegg-propp.
In med tvätt i maskinen,tvättstugan i grannhuset. Mycket spring
blir det. Cyklade direkt till kolonin med min kaffetermos för att
få en pratstund med bästa A som vårröjde sin kollo.
Hem och slänga in ny tvätt. Prat med yngsta dottern Miriam,
inskriven nu på arbetsförmedlingen i Göteborg.
Såg Ulf Lundell på Babel igår. Han såg ut att vara i god form.
Kanske slutat röka? Inte slutat dricka iallafall för man såg upp-radade
vinflaskor i bakgrunden. Man fick se hans hem lite grann. Fånigt
nog känns det som om man känner honom efter att ha läst hans
böcker i alla år. Han skriver ju trots allt om sej själv även om han
försöker förklä det ibland mer eller mindre.
Han känns som en bror, en irriterande sådan men ändå...
Mitt hår bleks nu återigen av solen,till sensommarn är det
nästan vitt. Längtar efter att bli brun.
Älsklingen bytt bil,så glad så glad är han.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0