samma dag

Fortfarande röda brallor men dom sitter fortfarande åt om
midjan fast jag har farit omkring som ett torrt skinn hela dan.
Varför?
Cyklade ner till stan en gång till för att lämna ett papper till E.
Hem och äta, faktiskt på min balkong där jag sällan hinner sitta.
Ner,hämta tvätt,sätta upp tvättid.
Upp för alla trappor. Bästa B ringer. Prat prat prat.
Ser att jag satt upp tvättid på röd dag,ner till tvättstugan en gång
till. Cykla till  "blomsterlandet", andra sidan av stan efter mer sätt-
lök och blodmjöl som kanske kan skrämma bort mössen från
växthuset.
Cykla cykla hem. Ganska trött. Plocka in tvätt. Täcke och kuddar
på balkongen på vädring. Så gott jag ska sova på renbäddat.!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0