Tio-årsjubileum

Älsklingen å jag firade att det var tio (!) år sen vi träffades.
Fick tio röda rosor och vi käkade goda räkmackor som
jag gjort. Hade diskuterat om vi skulle ut och äta men
det kändes som man kunde vänta med det till en varmare
helg så vi gick på bio istället.
The Wrestler som jag så längtat efter och som äntligen
kommit till stan. Bästa A följde med, men hon bara tjatar
om att Mickey Rourke var så vacker i "Barfly" för hundra år
sen.
Men jag tycker han är vacker NU! Okej,den plastikopererade
munnen ser grotesk ut men för övrigt är han så fin.
En riktig gammal ärrad lejonkung.
Skämt åsido - en riktigt bra bra film!
Sunkiga miljöer,dokumentärfilm-känsla, en gungig
kamera bakom ryggen på The Ram så det känns som
man går med honom ner till omklädningsrummen på
gymmen,in på stripp-klubben,ner i personalutrymmena
i livsmedelsaffären där han jobbar. Trötta skadade kroppen
som ska ta sej till husvagnen där han bor. Hans blekta
hår över ryggen,dunjackan lagad med eltejp.
Och en offrad kung är han, ett köttstycke ,illa behandlat
med tillväxthormon,ett offer liksom strippan han förälskar
sig i. Bägge i hårda skoningslösa branscher som inte godtar
åldrandet.
Och jag älskar scenen när han efter att medvetet ha stuckit
handen i skär-maskinen,van som han är att skada sig,går
bärsärk genom affären och sliter av den förnedrande mössan
och släpper ut sitt hår,smetar blodet i ansiktet och rusar ut.
Skakar ut de blekta lockarna och bestämmer sig för att fort-
sätta brottas om det så ska kosta honom livet.
En underbar film som gjort mej lycklig hela helgen!

Kommentarer
Postat av: Mikael Gaunitz

Vojne, vojne...tänk vad tiden går....:)

2009-04-06 @ 08:53:14
URL: http://www.mikastankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0