Jo men jag är hiskeligt rik

Även om jag inte vann på min trisslott.
          Efter ett riktigt hårt träningspass på en och enhalvtimme, step
och pump sjunger min kropp. Kokt ägg,valnötter,äpple och mackor
med kaffebaljan i sängen tillsammans med Elle. Mmmm.
            Igår ringde det på dörren och jag öppnade lite halvklädd
som jag var. Min irakiska granne med sjal och heltäckande kläder
räckte över en papptallrik med servett över,jag tror det är ramadan
nu eller? Tackade och tog emot, men när jag tog av servetten av-
slöjades en köttfärspizza med några svarta oliver prydligt bredvid.
Ajajaj. Jag har inte ätit kött på 34 år...
Imorse ställde jag en liten låda tomater och en gurka utanför deras
dörr.
Jag är en sån sorgligt typisk svensk,lite inbunden och blyg, vill helst
inte engagera mej i grannar, det är så jobbigt...
        Sensommaren och hösten breder ut sig så härlig och löftesrik.
Jag känner mej rik just för att det är så mycket jag ser fram emot
att göra. Livet känns fullt!
Det brukar vara först i januari -februari allt bara känns som en malande
grottekvarn,men nu är min favorittid.
Lust och iver. Glädje och energi.
Idag ska jag förvälla och flå tomater att frysa in till vinterns tomatsåser.
Fortsätta på ett nytt lapptäcke i gyllengröna nyanser.
Ut i snåren och plocka björnbär.
Där får jag såna fantastiska insikter tycker jag. Drar en massa parareller
till Livet. Ska försöka få de på pränt. Risken är bara att det som ibland
känns som en fantastisk insikt, blir super-banal  nedskriven.
Men så är nog livet misstänker jag.
Ganska banalt.
Enkelt
Storslaget
i den lilla futtigheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0