Sensommar-röj och tankar

     Jobbat på kolonin så gott som hela dagen. Cyklade hem vid två
och kokade några majskolvar och bondbönor som jag åt med gurka,
paprika och massor av tomater. Nu äter jag kolonimat hela tiden,
min tid att spara in på matkontot.
Plockar fortfarande krusbär. Det går inte att stressa när man gör det,
då river man sig. Ser att björnbären också börjar mogna,då blir det
att dyka in i snåren.
Det växlande vädret påverkar mej. Blir jättesömnig när åska är på
väg,men rusig och glad när den sätter igång.Fortsatte dra i ogräset
när det mullrade och bullrade,bladade av tomater medans det kom
en skur. Jobbade nån timme till men vid nästa skur cyklade jag hem.

Börjat läsa en bok av Mare Kandre,kanske en av hennes sista;
Quinnan och Dr Dreuf. Älskar omslaget,så som jag vill måla.
Har hon gjort det själv?
Läser också en bok om "lyckoforskning" av Tal Ben-Shahar. Sånt
är intressant!
Att det är viktigt att ha ett mål,men att målet är medlet och inte
ändamålet. Det gäller att njuta av färden mot målet också annars
lurar man sig själv om man tror att allting blir bättre sen när man bara...

Längtar efter förändring men också rädd. Om älsklingen och jag
flyttar ihop,hur det kan bli.
Mina mål tycks endast cirkla kring kropp och boende.
Karriär eller nånslags samhällstjänst lyser med sin frånvaro.
Tyvär.
Jag vill ha ett hus med en trädgård.
Jag vill stanna på en plats.
Han och jag har varsin trädgård som vi kämpar med att hålla
ordning på,men vi stannar inte för att njuta nångång.
Längtar faktiskt efter att ha ett gemensamt projekt,på allvar.
Men hur ska vi två ensambarn kunna samsas och dela?
Det återstår att se. Önskar   mej vägledning .
Varför känner man inte Terry Evans eller nåt annat pålitligt medium?
Vore praktiskt att slippa bestämma själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0