Ullaunnas bristande engagemang

                    Nyss lyssnat på spanarna (ååå Jessica Gedin vad hon är bra!) och
ett väldigt regn har dragit förbi,himlen ljusnar.
            Speciella dagar har det varit.
Några pratdagar, med långa samtal i telefon, besök av Rosie-från-skogen och
hunden Moses . Vännen Johnny som ringde när jag var trött efter en intensiv dag,
som jag inte kunde möta upp, orkade inte dras in i diskussioner.
Tänker att jag ändå kan räknas som kroppsarbetare (fast jag inte lönearbetar)
men har en livsstil där jag gör det mesta för hand och per cykel.
Tror inte att särskilt många revolutioner startades av slavar och kroppsarbetare,
de är alldeles för trötta,och är kroppen trött orkar man knappast föreställa sig
revolutionerande förändringar.
Nej de teorierna skapas nog av studenter, av löshästar som eldar under pannan
med alkohol,nikotin och koffein.Och det är väl kanske bra.
                                Två av mina vänner var igår upprörda över "sakernas tillstånd".
Reinfeldts samhälle. Att en jobbar inom skolan och den andre i omsorgen säger
väl en del. Att ställas öga mot öga med indragningar när man ser att nu behövs
det fullt pådrag för att rädda.
                  I USA ses Obama som ett hot mot den amerikanska livsstilen för att
han vill införa sjukvårdsreformer. För detta liknas han vid Hitler!
Man vill bara ha individuella lösningar, att massor av människor faller mellan
maskorna är tydligen ett svinn man får räkna med när man kämpar för den
amerikanska drömmen. Någon som pratade i P 1 menade att amerika vill vara
eller är risktagare. Då bara kör man och hoppas att det går bra.
Några går under, so what?

                           Själv levandes i marginalen och utan politik på agendan
vill jag vara/är en iakttagare. Se mej själv i Allt och Allt i mej själv.
Ser så mycket som går i god riktning i världen...och så mycket som helt
håller på att spåra ut.
Upprörd blir man när man blir indragen eller drabbad och det är då man
engagerar sig. Vissa människor förmår engagera sig ändå och kanske är
de "helgon" eller "kallade",men vi andra är väl ganska små futtiga och
egoistiska.


                      Annars var sommarens skönaste bad direkt efter träningen
imorse. Verkligen rört mej mycket de senaste veckorna och fortsätter jag
träna såhär ett tag till tror jag jag kan ta anställning på nån obskyr klubb
som "vikingakvinnan Helga from Sweden",och dra in pengar som muskulös
dominatrix.
                          Snart kan jag börja måla. Stoppa undan tyger och frigöra
lite yta på mitt arbetsbord.
Såg "Hype" om festivalsommaren (som jag ju inte deltog i) och första avsnittet
av "True blood". Där älskade jag miljön deepest south och persongalleriet,
det ska nog bli kalas varje onsdagskväll.
Drömmer om hus där jag både kan expandera i och finna vila, där jag kan
gå ut direkt i en egen trädgård,där jag kan hänga tvätt ute och slipper
grannar som förpestar min vädringsluft med rökning.

Nu dricker jag björnbär mixade med banan,vatten och gurkmeja.
Gurkmeja lär stärka cellerna! Visst låter det underbart!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0