post-helg

Samband finns mellan hög iq och god hälsa,sa de på p 1 nyss. Precis
vad jag tänkt. Man vill få det till att det beror på att intelligenta människor
har lättare att ta till sej information om hälsa men jag tror inte det beror
på det. Jag tror att mycket mental aktivitet  stimulerar kroppen och att
vi lever längre  om vi är intelektuellt aktiva,nyfikna och intresserade.
Av vad spelar ingen större roll.
Själv är jag nog ganska ointelligent, och den delen av hjärnan som
utför matematiska beräkningar är totalt nedsläckt, men annars finns
det väl en hel del mental aktivitet därinne ändå. Lite förvirrade och
irrationella hjärnvindlingar möjligtvis,mer benägen för kontemplation
än aktiva ställningstagande. Mer benägenhet för analys än handling.

Nåväl,idag är det vardag med tvättstugetid kl 7 på morgonen och
lite städa å fixa.
Helgen i storstan gick perfekt på alla vis. Att låna bästa B´s och bästa
Lars fina lägenhet och garage på en av långgatorna var ju helt lyxigt.
Älsklingen bjöd på maten som vi åt på La Gondola,när vi blev panikhungriga
efter att ha vimlat omkring på avenyn och alla uteserveringarna var fulla.
Två reaklänningar från indiska blev det också.
Helena ställde glatt upp och höll mej sällskap medan älsklingen var på
U2 konserten. Vi drack öl på balkongen och gick sen ner till La assasino
för att hälsa på dottern som jobbade där så duktigt.
Det blev Kombar med live bluesmusik och ett stimmigt Jazzå.
Älsklingen kom med storm och älgakliv och extas i blicken och hade
haft en fantastisk upplevelse med sitt absoluta favvoband.
....och nästa dag...huvudvärk.
Jag hatar det.
Men hem kom vi lyckligt,fixade lägenheten fin efter oss och lyckades
backa ur garaget utan att förstöra fina HD´n eller hyvelbänken.
Slö eftermiddag och kväll sen.
Såg "Den svarta dhalian",Brian de Palmas version med perfekta
Scarlett Johansen. Fått för mej att den fått rätt dålig kritik men
jag tyckte att den var njutbar i varje stund med sin  nostalgiska
hårdkokta Dashell Hamettstämning.
Ett lika njutbart Poirot-avsnitt på 4+,de underbara miljöerna,
nästan samma tid.
Jag gillar nostalgi på teve men är helt utan nostalgiska känslor
vad det gäller det egna förflutna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0