En oväntad skönhetsupplevelse

Grävde upp kalla jordiga morötter på kolonin och gick in i skogen
på hemvägen för att plocka lite mossa.
Solen tittade in mellan stammarna som en oväntad gäst och lyste upp
den lilla biten natur jag rörde mej i. Nedfallna träd övervuxna med
mossa som lyste smaragdgrön i skenet från vintersolen,de frostristade
fallna löven spröda och tömda på färg. Ljuden såhär års är så försiktiga.
Kunde förnimma bäcken som ännu inte var frusen och små små fågelljud
och prassel från nån okänd liten varelse som också rör sig genom
decemberskogen.

På något sätt känner jag mer med naturen den här årstiden.
Sommaren är så full. Så överväldigande i sin växtlighet,allt kräver
den och kväver.
Så faller löven och plötsligt ser man strukturen av trädet.Det tjocka
täcket av grönska vissnar och sjunker undan och man ser landskapet
på ett sätt som inte var möjligt innan.
Som när alla dekorer faller bort, alla masker och distraktioner.

Lite ljusare idag.
Ibland undrar jag om jag är riktigt född ännu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0