Mina ständiga stadiga dagar

En glanslös tid i allra högsta grad.


Flit, dygd och sparsamhet tycks vara mitt ideal just nu,försöker
vara stoisk och stark och det går väl sådär.
Målar en massa småsaker,lackar det på morgonen en andra gång
och tar sen och samlar ihop flaskor och burkar till pant.
Handlar en billig ost och lite annat.


Sen en cykeltur till kolonin där jag grävde upp rotselleri som låg
under kupad jord. Tog ett sista litet rödkål som ska bli till julrödkål.
Plockade små små broccoli som växt i kylan och mörkret och lite
ruccola och persilja.
Brötat runt på balkongen för att ta fram den stora
frigolitlådan med sand som jag förvarar rotsaker i,försökt få
mattorna på balkongen till tork . Ååå vad jag längtar efter en
riktig källare.
Min övertrevliga irakiska grannfru ringde på och överräckte en
papptallrik med mat. Försökte säga att jag inte åt kött och hon
försäkrade att det inte var kött. Men nog var det köttfärs som
låg blandat med ris i vinbladsdolmarna?
Måste tidigarelägga flyttning innan jag dör av dåligt samvete
när maten åker i komposten.
Målar och målar.
Lite ensligt. Skulle hämtat lilla A men mamman kom tidigt så det
behövdes inte.
Ska se sommarpratarna på teve.
Bosse bildoktor vet jag inget om eftersom jag aldrig ser hans
program.Men Malena Ernman, Bodström och LIza Marklund blir
väl så intressant.
Kanske ska jag orka se filmen på ettan av Wim Wenders som är
en favorit. "Don´t come knocking".
Nu varm havremjölk med honung och tre knäcke med ost.
Min ständiga kvällsmat.
I mitt ständiga stadiga liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0