Nya tider...nya bilder

Naturligtvis vaknade jag tidigt idag eftersom jag inte behövde det.
Hade tänkt sova ut för att vara pigg och glad idag.
Huvudvärk blev det istället, men det får väl bli ett dricksglas treo.
Lite folk tycks komma hit  ikväll trots allt och sen går vi ut i nyårskylan för att se
nyårsfyrverkerierna vid fästningen.
Som jag är barnsligt förtjust i,fast jag är "miljönisse" och återvinnings-
fanatiker.

Lagt "Freak" åt sidan en stund för jag hittade " Den sista cigaretten"
Klas östergrens senaste hyllade. Han är en mästar-skrivare. Hur han Bygger en
historia,ganska komplicerade byggen. Sympatiskt och klarsynt,så bildat.
Får svår prestationsångest av att läsa sånt,borde läsa Camilla Läckberg eller
Katarina Janoush istället eller åtminstone Marie Hermansson...

Igår tog jag strandpromenaden för att fota månen som lyste klart
och nästan full. Halva strandpromenaden är nu belyst och det sörjer jag men
det är väl många andra som gläder sig. Som är rädda för mörkret.
Belysningen blev ju smakfull och snygg, lite mer ljusinstallation men jag
håller med astronomen Tom Cullen som jag hörde på radion häromdan.
Han talar faktiskt om "ljusförorening" och att vi när vi inte längre kan
betrakta stjärnhimlen på något sätt blir avskurna från nåt slags själsligt
samband med universum.
Intressant att höra en vetenskapsman tala om själsliga samband.
Tom Cullen och hans fru valde sitt hus med omsorg, nånstans där det var
verkligen mörkt.
Och kanske kommer jag hamna nånstans där jag kan njuta mörkret.
Lika mycket som jag älskar ljuset.
Att bo där solen lyser in i alla rum är väldigt viktigt

Börjar bli dags att lägga ett års-tarot. Det brukar vara lite högtidligt och
spännande. Tänk om det skulle bli riktigt riktigt illavarslande nångång!
Ajaj....då får man väl lägga om...eller?
Skapa nu ett riktigt gott nytt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0