torsdagsmorgon

Gråkallt ingenting-väder  som nästan alla dessa dagar,men lite lite snö täcker
asfalten.
Älsklingen ligger och sover,har blivit halvtidssjukskriven. Dängde armbågen i en
vass hyllkant såpass kraftigt att han blev som förlamad,drabbad av nåt som
läkarn kallar "dropphand".
Så nu ska jag snart sätta på kaffe så vi kan äta frukost tillsammans.Mysigt.
Sen ska han iväg och få en skena på armen och jag ska träffa bästa
väninnan A på  en fika.
Förr fikade vi jämnt men nu tränar vi istället och ses där. Med en plånbok
som min får man sovra . Räkningarna trillar in nu och  resan tog en hel del,
men jag  har en lustig förmåga att behålla ekonomin i ett slags jämnvikts-
läge. Har alltid lika mycket pengar, eller lika lite kanske man skulle säga.
Får man en extra peng brukar utgifter följa och vice versa.
Bodybalansade igår med bästa väninnan M och det var en rent över
sinnlig upplevelse.
Efter att ha töjt och tänjt oss i alla riktningar och positioner får man en
belöning i avslappning och meditation till vacker musik. Den här gången
tänkte jag (man ska inte tänka,jag vet,men jag gör det iallafall) att jag öppnar
mej mot världen och allt är perfekt som det är.Och det blev en känsla som
gav resonans i hela kroppen innifrån och ut...sköönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0