öm om pannan


              Lite fest och utgång igår så nu har man luftat sig lite och skaffat sig  en lättare huvudvärk på köpet.
Hos J  som är så bra på att samla ihop vänliga och opretantiösa människor, men det blev trubadur
med gitarr som jag  har svårt för. Men okej,han var bra och sympatisk så han kommer väl undan.
        Ut sen och vi kom retfullt nog två minuter för sent  innan elva - gränsen och fick betala full-pris.
Älsklingen betalade men jag retar mej lika mycket ändå.
  Så gled vi omkring, dansade en del och det var kul. Försöker se ut som trettiåtta,drar in magen
och småler så inte ansiktet ska falla ihop. Leve illusionen och dämpad belysning!
Träffar min yngsta dotters barndomskompis och det tar en bra stund innan jag ser lilla Linas
ansikte i den vuxna vackra kvinnan framför mej. Hon säger att jag ser ung ut och så är den
kvällens ego tillfredsställt.
Live-musiken är inte i min smak "Street bourbon band",men man är inte bortskämd i småstaden.
Hem innan det är slut så slipper vi stå i kö för att få ut våra jackor.Nöjd att det inte blir  värre,
att jag nästan  bara drack vatten på krogen.
Nu har jag slängt in mina sista gamla dikter på "poeter.se",där kan man läsa dom om man orkar
under mitt  eget namn Ulla Jonsson.
Läser Joyce Carol Oates novellsamling " vredens änglar". Mörkt och otäckt,kvinnlig vrede så
passande i dessa Lisbeth Salander-tider.
På torsdagkvällen såg jag annars "Underworld" kampen mellan vampyrer och varulvar. Tur att
jag var själv för sånt är inget för älsklingen. Han gillar varken  blodsugare eller bitare. Själv
fick jag mitt lystmäte i gotiska mörka miljöer,mycket utsirade portar och luckor  med snygga
mönster,snygga vampirella-kläder och läderrockar. Nästan för mycket.
Nu ska vi cykla ner till stan i solen på vår vanliga lördagsfika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0