Glad amatör som målar "gladkonst"

Varför måste man vara glad bara för man är amatör? Jag är ibland
en ganska lessen amatör som önskar att jag var en riktig konstnär
och professionell.
Skitsamma,gladkonst låter ju kul,men det betyder väl egentligen att
man inte förstår bättre,eller?
Idag är en motsatt dag från igår. Vaknar riktigt glad och hejdåar älsklingen
som går och jobbar utan mat i magen som vanligt. Själv äter jag  en
sedvanlig frukost i sängen med en jättekopp eldorado billigaste nes-
kaffet. (det är gott).
Cyklar och öppnar och vattnar växthus och cyklar och tränar i en
och enhalv timme, step och pump. Yess va stark jag blir,svetten
droppar,röd i ansiktet,det skiter jag i.
Hem för en andra frukost och lite telefonplanering i telefon med
bästa B om kvällens evenemang med övernattning.
Hon säjer sig klänga som en apa på takstolarna till det under
byggnad nya garaget. Och att det känns som hennes naturliga
tillstånd.
"jag är en apa!".
Ja tänk vad man kommer på sig med.
Aldrig ska man tro att man är fast och färdig i sin person,det finns
nya saker att upptäcka.
Kanske är man t.o.m motsatsen till vad man trodde och alltid har
hävdat.
Bästa B ser ut som en skir och vän,feminin kvinna,men är i grunden
en pojkflicka som tydligt minns hur hämmat det kändes när väninnorna
sa till henne i fjortonårsåldern att sluta springa och sluta sitta med
utbredda ben.
Hon ger sig aldrig när det gäller att få upp ett burklock medans jag
räcker över till närmaste mansperson efter ett halvhjärtat försök.
Formad som ett timglas, ljus med rund panna får hon slåss för att
bli tagen på allvar. Men hon kan väcka beskyddarinstinkter i män,
det lyckas då aldrig jag med.
Inte hos någon egentligen. Hur gör man?
Jag tycker det skulle vara en god egenskap att kunna.
Nu ska jag äta lite fänkål och broccoli från egen produktion.
Plockat grönsaker och bär att ta med och ge bort,varmt och
igenväxt på kollo. Hinner aldrig rensa i juli månad,hinner bara
plocka och skörda.
Sen ska allt tas om hand. Ibland önskar jag hade en "fru" som
fixade den biten. Men jag klagar inte,nej nej tro inte det.
Bakat brödbullar som står och jäser,ska dammsuga och sen
fixa till mej.
Trevligt blir det att komma bort på lite trevligheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0