När blir man en dam?

Undrar jag när jag tar i mot pedalerna i uppförsbacken efter svettig
träning. Regnet duschar min varma panna och jag längtar hem efter
att få glufsa i mej mat på ett väldigt icke-damigt vis.
Men det är klart är Mickey Rourke och Courtney Love ens skönhets-
ikoner kanske loppet är kört.
Fast sveriges damer är lätt alkade förstår jag efter att ha lyssnat på
nyheterna på radion i  morse.Fördubbling på kort tid
Akta er flickor,tjejer ,kvinnor och damer, tyvär blir vi mer skadade
av alkohol än killarna!
Ta en vit månad och testa. Vi riskerar ju inte bara leverskada och
beroende utan även andra sjukdomar ökar som bröstcancer-risken
t.ex.
Hursomhelst.
Läser i nya Elle och kikar på kläder och det mesta skulle jag inte
vilja ha på mej om någon så kastade det på mej.
Eller när jag tittar på de där gör-om-mej-programmen och känner
mej träffad när de förfasar sig över nån fyrtio-åring som vill gå i
nåt kort och ungdomligt.
Och då är jag tio år äldre till...
Ändå kommer jag hem från rea med nåt blommigt,kort och vippigt,
småblommigt och volangprytt.
Usch,jag borde klä mej sobert,sportigt, fräscht,jag borde gå till frisören
och klippa en pigg frisyr.
Jag borde kunna vara återhållsam med mat och peta och sovra , bli
feminin och avstå. Inte vilja ha och vara så mycket.
Men jag tror det är roligare att vara en lätt bedagad blondin i leopard-tights
och tyll.

Kommentarer
Postat av: Älsklingen

Älskar DIN!!!! Stil ju, och ändra inte på dig!!!!!!!!!

Men d tror ja du vet redan!!! pusss

2009-07-13 @ 20:18:43
Postat av: ulla

har du orkat läsa!?

2009-07-13 @ 21:47:03
URL: http://ullaunna.blogg.se/
Postat av: VIckan

Jag håller med föregående talare! Du har en underbar stil! Kram

2009-07-14 @ 13:35:56
URL: http://filmflykt.blogg.se/
Postat av: ulla

nu känns det som jag var ute med håven!

Var jag det? hmmm...

2009-07-14 @ 17:57:18
URL: http://ullaunna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0