Sista halvan av inlägget föll bort!

Vart tog det vägen?
Får väl minnas vad jag skrev och skriva om.
Vi drack kaffe i Miriams svala lägenhet, Anna kom ner. Kollade
på ett programförslag Mirre ska skicka till teve, kollade hennes
face-book och spelade Tekken.
Plötsligt var klockan mycket och vi skulle ut i hettan igen. Hon bor
nära Botaniska, Änggården tror jag området heter. Skitfint. Hon har
tur. Det är så skönt när barnen har det gott.
Vi marcherade de skugglösa gatorna fram och fick planka med
spårvagnen sista biten (tackochlov) bara för att komma fram itid
och få informationen att tåget var försenat.
Upptäckte att jag fått värmeutslag på benen.
Hann iallafall hem till in treatment, pussade på älsklingen och
gav honom jordgubbar.
Satt med fötterna i fotbad stilla som en padda till "miss Marple".
 
Idag simmat långt ut bort ifrån alla kvinnors sorl. Dyker ner till
det svala djupa, gungar på vågorna med ansiktet ut mot
horisonten. Tillbaka till havet. Är i havet som jag alltid varit
sen jag var barn,vill inte börja bada som en tant.
Drömt drömmar om ett liv för länge sen då man i princip
levde i havet,tror att det funnits en sån tid då vi levde verkligt
strandliv, i tidens början.
Inte för inte kallade Lasse mej för "den oändliga sälen".
Det gillar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0