Ska snart åka till Göteborg

Komma iväg och hälsa på Mirre. Ta ut en biljett i automaten, hjälp!
Har aldrig gjort det förut. Det borde väl gå bra. Är extremt rädd för
nya situationer där minsta tankeförmåga krävs. I stress blir min
hjärna lätt blockerad. Lätt handikappande och något som jag låtit
begränsa mitt liv.
Varit och öppnat och vattnat växthusen,redan svettigt innan åtta
på morgonen. Har min luftigaste sommarklänning och  en vatten-
flaska i frysen som jag måste komma ihåg att få med.
Packat ryggsäcken med nåra liter jordgubbar, sallad,fänkål,dill
och gräslök till henne så hon också får del av min jords rika gåvor.
Annars fortsätter en del av besvikelserna på mänskorna.
Men mars kvadrat solen var exakt igår och jag fick en lur i örat
och en ursäkt som mer lät som en förolämpning.
Måste lära mej att inte vänta mej något, men det är tråkigt när
man är mer betraktad som en funktion än en människa.
Värmen lär fortsätta, den utlovade åskan håller sig i inlandet,
fötterna ömma.
Såg mitt lånekvitto. Skulle lämna Nore'ns dagbok den sjunde.
Hinner jag?
Måste alltid ha med en bok på resa för jag står inte ut om det blir
någon väntan. Lars var för tung att släpa med så jag fick ta en
gammal Chopra i pocket. Kanske precis vad jag behöver just nu.
Något med hjärta och kärlek.

Kommentarer
Postat av: Vickan

Hoppas att du har en härlig dag hos Mirre. Du verkar ha det lite kämpigt med tillvaron just nu. Hoppas det finns goda ting oxå och att vi får trevliga kolonistunder snart :)

2009-07-02 @ 15:21:02
URL: http://filmflykt.blogg.se/
Postat av: ulla

jamen nej usch låter det kämpigt? Jo det gör det men

det är det väl inte så egentligen,kämpigt på ett

BRA sätt!!

2009-07-02 @ 18:08:18
URL: http://ullaunna.blogg.se/
Postat av: Vickan

Okej, det lugnar mig lite :)

Förstår att du hade det bra i Gbg! En vecka kvar till min semester börjar :)

2009-07-05 @ 22:23:25
URL: http://filmflykt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0