Tillvarons kastvindar

En konstig tid då det plötsligt tog fart och kändes bråttom och
nödvändigt med förändring.
Jag vänder uppochner på älsklingens tillvaro och säjer att Nu
VILL jag bo ihop. Vi som alltid sagt att vi har det så bra ,särbos som
vi är. Husdrömmar och planering hann ta fart men idag fick han veta
att han blir varslad.
Visst... det senaste tarot-upplägget var fint med Lovers i framtiden,
den stora styrkan och andra fina kort men slutresultatet var ändock
fem bägare,besvikelse.
Och jag vet att pluto den omformande och transformerande planeten
snart går in i en långsamt verkande kvadrat till hans MC(medium coeli)
dvs hans livsmål och karriär.
Här ska det inte vara lätt inte.
Stackars stackars han.
Att tillvaron inte är säker och trygg, att det vacklar och rasar,oro och
ängslan,gny och tandagnisslan.
Han skulle titta på sina älsklingskomedier ikväll,två och en halv män
och My name is Earl för att glömma den hotande verkligheten.
Själv har jag tränat imorse och bodybalansat ikväll,däremellan försökt
sy (misslyckat) och grejat lite hemma.
Laddar för stor rensning på kolonin som växer igen.
Min tillvaro är orubbad som vanligt.


Kommentarer
Postat av: Vickan

Oh nej! Förändringarnas vindar har börjat ge sig till känna om än så lätt, så lätt än så länge :)

2009-07-30 @ 12:48:52
URL: http://filmflykt.blogg.se/
Postat av: ulla

jomen jag tror nog så,har det börjat blåsa under fötterna så är nog förändring oundviklig

2009-07-30 @ 13:51:59
URL: http://ullaunna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0