Återuppbyggelse

Nyss hemkommen från Damernas. Helt perfekt väder,värme men inte
kvalmigt, flera dopp i böljan. Kaffetermos och mackor med brie och kaviar,
nyplockade jordgubbar.
Det är mössen som tar mina gubbar! Nätet hjälper ju inte då.! De har bitit
av flera åt gången,mogna som omogna och samlat i små högar. Vad gör
man? Dessa ideliga odlings-motgångar. Andra år är det sniglar eller
kaniner. Tackochlov kommer inte alla hemsökelser samtidigt.

En fantastiskt rolig midsommarhelg har det iallafall varit.
På lördagen var det band på Campus. Nisse och Dan som
vi känner spelar med i varsitt band och det var bra och mysigt.
Dansade oss glada och träffade folk man inte träffar annars när
man går ut.
Så söndagen blev en kämpig dag,men jag höll mej ändå i rörelse.
Växthusöppning och cykeltur till havet med älsklingen.
Subbe såklart där man kan sola utan läbbiga badkläder och där
horisonten är vid och fri. Vi slumrade våra bakfulla hjärnor till havets
vågbrus, och tog oss igenom eftermiddagen någorlunda intakta.
Hem och äta pasta med mycket ost och oliver  till repris "in-treatment"-
avsnittet som jag missade i fredags . Stänga växthus och cykla och
handla. Sen kunde man äntligen få sjunka ner i soffan med en påse
chips.
Så idag blev det träning av igen, tungfotat kanske men med bibehållen
styrka. Ont i ryggen som sjuttan när jag vaknade, men ledade upp mej.
En lång slappe-kväll helt förödande för kroppen. Tydligen måste jag
nästan vara i konstant rörelse för att må bra i kroppen.
Ikväll tar jag nog ett body-balancepass också för att kompensera
helgens utsvävningar.
Solen har nu gått över min ascendent. Det kan man se som en slags
"födelsedag". Kanske därför jag hade energi så det räckte i helgen.
Nu måste jag dammsuga.       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0