Jord under naglarna

Efter en lång eftermiddag på kollo. Besatt av mina gräsgångar, krattar
upp gräset och klipper,hugger kanterna rena. Jämnt och harmoniskt.
Sol och vind efter regn men man kan ana lite värme i luften.
Hoppas det blir en sån här kväll imorgon också,fast vinden får
gärna mojna.
Idag åt jag den första fänkålen. Åt den med spenat/målla stuvning
och massor av sallad och rädisor. Så gott.
Handlat och varit på biblioteket,provat en klänning ur garderoben,
säkert tio år gammal. Kanske kan man vara bararmad en liten stund iallafall
sen lär man få pälsa på sig under kvällens lopp.
Fortsatt läsning av Norens dagbok. Det är nästan som en relation
som pågår. Läst en tredjedel så jag kanske hinner innan lånetiden
löper ut.
Imorgon drickes det snaps. Tänk om man kunde få sig ett litet
rus och ändå slippa huvudvärk och trötthet nästa dag!
Rosorna börjar blomma så smått och pionerna slår ut en efter en.
Schersminen doftar, tar in små kvistar av den i vas och får slänga
efter en dag, då den vissnat.
Ringblommorna som självsår sig börjar också blomma och vallmon.
Vänderoten ståtlig och gott-luktande den också, liksom blå nepeta.
Jag älskar mitt paradis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0