Saker jag älskar

som det kan vara vilsamt att vara utan
1. Älsklingen som är på festival
2. solen, som hela tiden ropar på mej att jag måste vara ute
3. In treatment, som inte visas under helgen, så jag slipper passa kl 19-tiden

Så igår hade jag en produktiv och njutbar dag. Putsade köksfönster.
Satte upp nån slags spetssjok som jag köpt på loppis.
Är ingen gardinmänska. I min förra lägenhet spikade jag upp gardinerna
så fick de sitta kvar tills de sprack av solsken och damm.
(Min mamma som jag fick hjälpa de sista åren ville alltid byta gardiner,
det var påskgardinerna och sommargardiner,adventsgardiner och gudvetvad.
En generationsfråga kanske.)
Jag tog ut mattor och piskade. Skrubbar dem med rotborste och såpvatten.
Inte för jag vet om det blir rent men det luktar guddomligt.Rent.
Bakade mitt goda bröd. Åt det nybakat till fredagens "in treatment". Sen
blev det inte mer teve för mej.
Satte mej vid symaskin och lappade mitt strandtäcke. Urblekt och musbitet
för det har legat i stugan.
Lite snett och vindlande blev det, men fint. Charmigt kan man tycka med lite
god vilja. I många år har jag velat sy lapptäcken.
Tycks vara väldigt komplicerat.Ska fortsätta idag.
Idag öppnade jag växthuset och där var nyregnat och underbart på kolonin.
Cyklar genom grönska och höga träd ner till kullerstensgatorna i stan.
Så lugn innan lördagsstress och nationaldagsfirande.
Världens skönaste bodybalance-pass. Fin musik i detta nya program.
Handlar mat och cyklar upp till den lugna trädgårdsgatan och lämnar
ruccola och dill till dottern
Hem och göra kaffe och bre mackor och tillbaka till kollo för en paus
med varma koftan på för det är kallt .
Bästa Lasse kommer upp och hälsar på.
Bra för då har någon sett vita rosens blomning. Den falnar nu.
Snabb och intensiv.
Älsklingen ringer på mobilen när jag plockar spenat. Rosslig och
lite ynklig. Kommer hem inatt antagligen. Alla pojkarna trötta och fryser.
Han har skadat sig, som vanligt. Ont i revbenen.
Sån är han.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0