stilla i luften, väntan på regn

Haft huvudvärk hela dagen. Ja jag har masserat celluliter. Ska jag verkligen
behöva välja på att ha celluliter och ha huvudvärk? Tycks så.
Tränade mina vanliga pass igår, step och core och eftersom jag för övrigt
hade en lugn dag då jag bara sydde och klistrade tog jag ett eftermiddagspass
flowing.
Vidrigt jobbigt. Det enda försonande är tränar-Annikas lakoniska kommentarer
och humoristiska tillrop. Men det är rätt gött efteråt.
Idag har jag mest cyklat omkring. Växthusöppning och vattning, prat med
bästa A.
Cyklade ner till damernas med mitt kaffe men där mulnade det såfort jag
kom ner. Men det var skönt ändå, tog ett dopp.
Stillsamt och skönt, ganska varmt faktiskt.
Handlade
Cykla hem,förvälla spenat.
En cykeltur till Röda korset. Två fem-kronors-plagg och en mjuk stor skjorta
i orange och röda toner som står fint till solbrännan (som bleknar snart om det
inte blir mer sol)
Ett litet pytteskåp i trä som jag ska slipa och måla på. 60 kr allt som allt.
En rimlig shoppingexcess.
Omelett med målla,vitlök,fårost, massor av sallad. Cykla till bibblan för min
beställda bok hade kommit. Lars Norens dagbok. Den var svart och tjock.
Ska bli roligt att läsa.
Mötte bästa M på vägen så vi slog följe en bit.
Hängde en påse sallad, dill och rädisor vid dotterns brevlåda innan jag cyklade
direkt till kolonin för att klippa gräs och plocka lite här och där.
Pionernas knoppar svullna att brista ut i blom.
Rosorna väntar också, bara vita rosen är färdig, rasande i sina sista blomdagar.
Doftar fortfarande underbart.
Lugnt och vackert,koltrastsång. Känns faktiskt som sommar nu igen efter de
här orimligt kalla dagarna.

Igår såg jag Magnus Bettner´s tal till nationen.
Räknar honom inte till mina favoritkomiker men jag uppskattar hans bitterhet
och cynism. Hajar till för han är väl grov ibland, men gillar att han är ärlig,
eller är han det? Orädd?
Lite som den lille ettrige killen i skolan som vet att han kommer att åka på stryk
men inte kan hålla tyst iallafall.
Manlig motsvarighet till Nours bitterfitta
Artikel om henne i Elle som jag ska läsa. Underbart vackra undervattensbilder
på Drew Barrymore. En intressant hollywoodaktris.
Hört rescensioner på Von Triers " Anti-christ", på radio. Vet inte om jag vill se den.
Nu börjar dagens terapi-session med Paul, måste sluta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0