jag gör koltrasten glad

för jag gräver ut komposten och serverar den feta ringlande röda kompost-
maskar. Den är nästan inte rädd alls och jag får nästan akta så jag inte
hugger honom med spaden. Inbillar mej att det är samma som förra året
som kunde sätta sej en halvmeter ifrån och brista ut i sin vackra sång och
som hoppar framför mej i gångarna och tittar på mej med sitt klara svarta
fågelöga med huvet på sne.
Kallt idag också, isvind och sol.
Stannade till och pratade med svärsonen på vägen till Willys. Han gräver igen
garageinfarten och hade fått ett lass grus på morgonen. Nu blir trädgården
mer tillgänglig och inte så avhuggen. Plattor ska läggas men till min glädje
tycks de vilja ha en "gammaldags" trädgård med mångfald av perenner,
smultron och kryddväxter. Ingen stenträdgård som är så himla modernt nu.
Drömmen om den underhållsfria trädgården.  En utopi.
Gruppen träffades hemma hos mej i tisdags men jag känner mej mest
besviken. På mej själv för jag inte fungerar. Gått in i ett inåtvänt skede och
känner mycket lite behov av att prata.
Flera planeter går i fiskarna nu, och jag känner  det som om min uppmärksamhet
vistas nånannanstans. Trasslar in mej i resonemang men har inte energin att
ta mej ur dem utan stannar på halva vägen. Oavslutade meningar, frånvaro.
Inget behov av att kommunicera.
Läser Carl Johan De Geer och Bodil Malmsten. De känns nära just nu och det
är de jag umgås med.
Nu har jag käkat bulgur med broccoli,purjo och vitlök. Lite grisskär i ansiktet
av utevistelse, ska  cykla och hämta lilla A. Gömt  möbeln jag målat på de
senaste dagarna för den ska hon få på sin födelsedag. Turkos och guld.
Mumma för ögonen, prickar av guld med glitter på svarvade ben!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0