metallica-james hade ingen plåt-mage

Inställt! Men killarna tog det med stoiskt jämnmod och försöker åka tillbaka i maj då de ger
en extrakonsert. De hade väl haft en del kul och tog det mer som rekognocering inför nästa
stockholms-tur.
Pratat med stockholmsdottern och hennes flickvän på högtalartelefon.Lite gott umgänge
när man inte kan träffas. De var tillfälliga hundvakter och det var nog lite mysigt.
De har planer och möjligheter till förändring. Tess till London på trumskola och Miriam
tillbaka till Göteborg,inhyrd hos vänner igen.
Själv står jag knappast inför några reformer och visst är det en utmaning att leva såhär
också.Jag är ju en "stannare", en sån där som alltid finns, som man vet var man har.
En odlare som lever efter årstiderna,efter kroppen och vädret.
Var på biblioteket och beställde för ovanlighetens skull två böcker. Lars Norens omtalade
dagbok och Carl Johan De Geers " jakten mot nollpunkten".
Han var på P 1 igår. Var ateist men hade valspråket " Man lever,man dör, det är bra" och
i det där sista ligger hela Byron Katies lära faktiskt.
En grundläggande känsla och ide´ att tillvarons innersta är "gott".
Tog en Metro och där fick jag svar på vad Von Trier gör nu. Han och företaget Zentropa
utvecklar datorspel. Okej,tack för svar.
Läser att mocka blir modernt iår och går igenom vad jag har i mina omfattande garderober,
jo en ljusblå kort mockajacka och en mellanblå mer som mockaskjorta.
Ska cykla till kolonin nu och hämta lite kompostjord att sterilisera i ugnen och sen ha
i sålådorna. Då sprids en mystisk doft i lägenheten vill jag lova.
Vattna upp växthuset ur regnvattentunnorna. Sen kan jag så en omgång  tidiga rädisor,
spenat och ruccola,hinner innan tomaterna ska in.
Kanske tränger lite sol igenom dimman och grådiset här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0