städar som en idiot

efter att jag tränat som en dåre. Jo energin verkar vara tillbaka.
Balkongröj. Igår kom bästa M och vi satt i dörröppningen för att
låta solen värma våra bleka anleten. Balanserade våra kaffemuggar
i knät bland allt balkongbröt.
Så idag började jag röja där. Bland krukor,baljor och de stora frigolitlådor
fyllda med sand där jag förvarar morötter och selleri.
Jag bor i ett väldigt komplicerat hem.Mycket av det mesta.
Slängde nåra ruttna lökar och putsade köksfönstret. Flyttar om och
grejar för att göra plats för alla plantor som snart ska fylla allt utrymme
framför fönstern.
Mirre ringde igår och hade slutat sitt jobb. Hade blivit så himla avtackad,
jobbakompisarna hade skramlat till fint vin och hon hade fått ett väldigt
bra skriftligt vitsord. Snart åker hon ner till västkusten igen.
Läste ut boken om Millan för lilla A medans föräldrarna var på föräldramöte
igår. Hann se Antony på Hype när hon somnat.
Jag  liknar honom,känner igen mina drag,fast han är mulligare och har
svart hår. Min lille bror.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0