Bästa festen

Hos väninnan B som varit så duktig och ville fira med vänner,
bröder ( 2) och söner (2).
Vi drack champagne, ljuset var vackert och känslorna varma
och vänliga.Plockmaten   god och min energi räckte.
Innan jag visste ordet av, kom älsklingen och sa att klockan var
över två och att det närmade sig dags att köra hem.
De godmodiga bröderna i baksätet och vi körde från Göteborg
i det begynnande gryningsljuset.
Riktigt lyckat!
Dagen efter var emellertid älsklingen bombaförkyld och febrig
och själv hade jag förstås ont i huvet.
Upp och öppna växthusen och vattna slapp jag inte och sen
kunde jag lika såväl cykla till stan och möta bästa A på fika.
Sen ner till damernas    för att sola med bästa M.
Första gången i år som vi doppade huvet. 13° då kvicknar man till!

Och idag blev som samma. Vattna igenom hela kolonin under morgon-
timmarna. Prat med kollo-Alf,plocka rädisor och spenat,sallad och dill.
Damernas med kaffe i termos och mackor och bästa A kom dit på
ett sällsynt besök.
Bästa A blev farmor i natt till en liten pojke.
Kolonin, luckra mellan grönsakerna,ältande lite bittra känslor som
jag inte lyckas befria mej ifrån.
En död koltrasthona utanför kollo-Astrids grind.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0