I huvudsak balanserat

Tränade flowing och power step i morse. Gick bra. Vågar knappt skriva det
men min trilskande fot är nog bättre nu. Lite försiktig med ett knä som
ibland ger ifrån sig små varningssignaler.
Cykla hem och packa kaffe å smörgås, upp till kollo. Ut med plantor,
öppna växthus, vattna växthus...
Pust äntligen sitta och få sin koffeindos.
Cyklade ner till havet. Trodde jag skulle ha tvättstugan idag men den
var i tisdags, då missade jag den.
Vinden kall och solen varm. Puffade upp mitt sol-täcke runt kroppen
och slumrade till ett par minuter.
Hem och steka omelett med oliver, vitlök och ost. Upp till kollo.
Där drog musiken igång igen.
Efter ett tag såg jag att kollo-Astrid stod och pratade med mannen
som spelade. Han verkade då inte kasta sig på avstängningsknappen.
Gick bort och frågade Astrid om han vart arg. Nu hade han sänkt.
Jag  gick bort och försökte prata med honom och nog var han arg
alltid.
Försökte få honom att förstå hur vi kände det men han ville ha det
till att det handlade om att han var utlänning.
Hjälpte inte vad vi sa, han kände sej arg och hotad.
Jag är glad över att jag kunde prata utan att bli upprörd, men tråkigt
att han inte kunde förstå . Inte ville. Ville vara ett offer i sitt utanförskap.
Menade att vi skulle komma att klaga om han tog dit sin familj och barn
och vänner och om dom pratade högt. Hjälpte inte att jag sa att det inte
alls skulle bli så. Vi hade själva barn och barnbarn som sprang omkring
och givetvis kan man ha fest och folkliv  men man behöver inte spela
sin musik var och varannan dag och tvinga andra att lyssna på den.
Gav honom rådet med hörlurar med musik men han var inte mottaglig.
Kulturkrock.
Cyklade hem till dottern och dotterdottern med ruccola och rädisor.
Vill verkligen skaka av mej den här lilla konflikten. Hoppas att det ska
bli en bra lösning. Försökte använda ord som kompromiss och hänsyn .
Skulle ha kollat mer på "grannfejden".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0