Tröttare än trött

Denhär tidiga lördagskvällen.
Jobbat som en dåre,cyklat hit och dit, till stan (vi säjer inte centrum)
för att köpa födelsedagspresent till Mirre som fyllde 26 i London men
som lär komma hit på måndag.
Två kolonipass som vanligt  och en tur till damernas på eftermiddagen.
Dit bästa M kom med sin sallad så vi kunde mumsa ikapp medans vi
diskuterade ditten och datten. Blåste kallt så man måste ligga platt
mot plankorna,frös gjorde man om man höll upp händerna i luften för
länge.
Cykla hem och sätta en bröddeg med dinkelgröten jag gjorde i morse.
Har ätit köpebröd ett tag och längtar ihjäl mej efter mitt egna med nötter
och aprikoser i.
Upp till kollo medans det jäste och där möta upp bästa V. Hon fick
gå i mina fotspår medans jag vattnade kanna efter kanna och satte
ut resten av purjon. Den är bara som en synål i storlek.
Igår dödade jag den första knäpparlarven som satt rätt upp i en
tynande salladsplantas rot.
Något, en mus kanske har gnagt på petuniorna och nån kålplanta
var borta.
Livet som odlare är inte bara en dans på rosor. (aj)
Hem när det blev kallt och solen försvann bakom trädtopparna.
Baka ut brödet,äta ,dammsuga. Meddelanden från Ålsklingen
inbonad på hotellrummet med kompisen. NU ska Metallicakonserten
väl ändå bli av.
Snart läst ut "Den nya Evas passion" mytisk och apokalyptisk,börjat på
en helt underbar ny "sammankomsten" som jag tänker skriva mer om sen.
Nu vill jag bara sova. Sängen så god så god...



Kommentarer
Postat av: Vickan

Åh det var härligt att ranta efter dig på kolonin! Man bara fylls på av friskhet. Och härligt att babla med dig, om ditten och datten :)

2009-05-03 @ 22:11:08
URL: http://filmflykt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0