Två dagar av utsökt harmoni

Söndagen började med öppna växthus och yoga. Sen åkte Älsklingen
och jag genom det vackra maj-landskapet till Ge-kås . Mitt favorit-folkliga
ställe.
Jag älskar Gekås!
Vi handlade smått och gott,fylla på förråden,några billiga plagg och presenter
till Lilla A. Inte alltför tjockt med folk, vi lyckades behålla lugnet.
Sen går man ut med sin välfyllda kasse och fikar på det billiga fiket mittemot
och sitter och bara njuter av sina fynd.
Ack vilken glädje.
Och idag träning. Först i en halsbrytande fart nerför grusvägen till kollo för att
öppna. Cykeln med sina  proppfulla däck skramlar vildsint.
Efter träningen cykla backarna upp hem för att få besök av vännen Y.,som
avlagt besök hos tandläkaren.
Nån gång om året träffas vi och vänder och vrider på det mänskliga levandets
dilemman. Men också om njutningarna i att läsa, om att ha en trädgård och
skönheten och kärleken som finns trots allt.
Full av koffein tog jag mej ännu en runda för att inhandla ännu en lilla A -present.
Till andra änden av stan. Perfekt cykelväder,svalt,soligt inte nån direkt blåst.
Hem och fixa tråkig mat av vad som fanns hemma för att ta upp till kolonin.
Äta under syrenerna som nu blommar.
Jag tror att dagarnas harmoni nästan helt beror på syrendoften som sipprar
och fyller oss med det yppersta välbehaget man kan tänka sig.

Låg en stund på kolonisängen och tittade rätt upp i den blå-blå himlen
och den var alldeles full av vita maskrosfjun.
Vattnade och vattnade,klippte gräset. Stänga,gonatt fridfulla plats.
Cykla en sista sväng för att handla. Att jag överlevde var tackvare
nåra gamla mandlar och ett par aprikoser som jag hittade i min väska.

Hem till kvällsmat framför "in treatment". Så absolut fängslande.
Och sen nya avsnitt av den fantastiska norska serien "Berlinerpopplarna".
Läser en sketabra bok av Christian Mörk "Darling Jim". Spännande och
dramatisk.
Rekommenderas!
TRÖTT!

Kommentarer
Postat av: Vickan

De är så energigivande, dina levande och skickligt återgivna bilder av allt ditt!

2009-05-18 @ 20:43:52
URL: http://filmflykt.blogg.se/
Postat av: ulla

tack snälla du. Orkar du läsa mina oändliga upprepningar? "Jag cyklade hit...jag cyklade dit.."

2009-05-19 @ 07:37:25
URL: http://ullaunna.blogg.se/
Postat av: Mikael Gaunitz

Då tog du med dig ett ex av Gekås tidning: " Ulla".

2009-05-19 @ 11:17:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0