sliten

Kände mej  rejält sliten igår. Vaknade tidigt halv sex och var efter lite hem-
pyssel på kollo vid åtta. Rensade ogräs för det vilda. Mus i  det andra växthuset
som biter av bladen på tomatplantorna,inte toppen tackochlov.
Bladen ligger på jorden, smakar kanske inte gott.
Ser med misstänksamhet på broccoliplantorna. Förra året köpte jag dyra frön
av en speciell broccolisort som skulle grena sig och ge många huvuden men
det var en riktig flopp. Klena plantor med nåt slags spretiga blomknoppar som
då inte gav det jag kallar broccoli.
Trodde jag slängt den påsen men nu ser jag att det som växer rikligt i landet ser
ut att vara just de plantorna...
Får väl ner till torget och köpa ny broccoli (min stolthet är annars att dra upp
plantorna själv från frö)
Bakade bröd som fick jäsa hemma medans jag jobbade. Hem och fixa lunch som
jag tog med och åt tillsammans med bästa A som drack sitt kaffe.
Cyklade direkt och hämtade lilla A.
Så vackra vägar får jag cykla. Pastorala landskap med kullar, betande får och
stora nyutslagna lövträd.
Efter att dottern hämtat lilla A och fått med sig några brödbullar cyklade jag
för att stänga växthus, vattna lite plantor. Det har blåst och varit soligt hela
dan och det torkar ut hiskeligt.
Så in i norden trött när jag såg ett avsnitt av "in treatment" som nu dragit igång
i tvåan. Å så härligt! Varje dag klockan 7, måndag till torsdag.
Perfekt till kvällsmaten.
Jag äter alltid framför teven eller i sängen med en bok. Det tycker jag hör till
mitt ensamhetslivs privilegier!
Läst ut " Lucianas långsamma död" av Guillermo Martinez´, och den var go
att läsa. Dålig på att läsa litteratur från den "andra världen". Det blir mest
nordiskt och från de engelskspråkiga länderna.
La ifrån mej Anneli Jordals bok om Elsie Johansson, tappade intresset.
Börjat läsa Elisabeth Rynells "Hitta hem" och den tar mej tillbaka till barndomen.

Och idag lite mulet. Ska göra en ångest-grej. Till försäkringskassan med papper.
Hatar hatar hatar. Usch.
Papper är det värsta jag vet.

Kommentarer
Postat av: MO

Vi är många som har ångest över FK,och vi har samlats på RESURS

http://resurs.ning.com/



Kika in och sprid gärna om oss!



Önskar dig en goer dag trots allt!

2009-05-13 @ 10:01:24
URL: http://resurs.ning.com/
Postat av: ulla

Tack,men det löste sej såbra. Har goda erfarenheter

än så länge men jag har hört många som har problem

trots att de är allvarligt sjuka

2009-05-13 @ 12:08:17
URL: http://ullaunna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0