Solig lördag ...

Solig lördag än så långe. Älsklingen uppe klockan fem för att klippa
gräs. Själv knåpar jag på att klä en skokartong med tyg som lilla A
ska få när hon fyller år. Med lite annat också förstås.

Såg igår K-special om fotografen Anders Petersen, har sett hans
underbara bilder förr,många fantastiska porträtt.
Försökte igår fota mej själv men det är nästintill omöjligt.
Ser inte alls ut som i spegeln!?
Ovän med mitt ansikte som jag varit hela mitt liv.
Längtat efter skönhet hela mitt liv.
Även om jag vet att skönhet inte ger lycka så kan jag inte förneka
min längtan.
Det behöver inte alltid vara konventionell skönhet,det kan handla
om nåt helt annat.
Kanske är det en viss blandning av ansiktsdrag som bildar harmoni,
eller inte...
Bästa A och jag  försöker skylla på vår tendens att se katastrofala ut i bild
på att vi har extremt  rörliga ansikten. Många små mikrouttryck.
Och brist på symmetri kanske.
Lyssnar på "stil" på P 1. Om vintage-kläder. Läste Kitty Jutbrings
krönika i Aftonbladet om att hon var trött på trender.
Gilla det du gillar ! var hennes uppmaning.
Jag gillar Kitty, ända sen Mirre och jag följde hennes vedermödor
i Big-brother. Så kul att se att hon är en av få dukusåpa-kändisar
som fått en fortsatt lyckad karriär inom media.
Idag ska jag träffa vänner - det blir bra.

Kommentarer
Postat av: Vickan

Ja, min vän! Det blir bra. :)

2009-05-16 @ 13:57:43
URL: http://filmflykt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0