Utsökt harmoni än så länge...

Blandat väder,än sol än liksom mulnande dimmoln som sveper in.
Kände mej sant sliten igår så jag låg kvar i morse och läste ut
" Darling Jim ". Härlig mys,mystik-läsning.
Tre vackra irländska systrar, mord, vargmystik, rovdjurets skönhet
och attraktionskraft, saga, myt i alldeles modern tappning. Läs !
Till kolonin där jag trots allt inte kunde låta bli att jobba lite innan
jag satte mej nedanför den blommande syrenen med kaffetermosen.
Hade en bok med men satt för ovanlighetens skull bara och tittade.
Alla löv utspruckna och utvecklade ur sina höljen.
Verkligen ser alla gröna nyanser och strukturer i lövträden och buskarna
som växer  längst området,vinden som drar igenom,bladen som blänker
av nattens regn.
Frid...
Fågelungar har kläckts i ett utrymme under taket av min lilla stuga.
Deras pip äger en sån subtilt hög nivå att man knappt märker ljudet först.
Men där var bo förra året också, vet ej vad det är för sort, kan inte
fåglar. Så ska man oroa sig för dessa små liven också...
Packar ihop och cyklar genom gröna skogen,ner till stan och då är det
skönt. Kullersten, folkliv, torgdag.
Biblioteket. Hittar en biografi om Einstein. När jag nu ska hinna läsa den?
På hemvägen hittar jag en ram utanför sopstationen.
Plockar inte upp den, cyklar en bit,vänder och hämtar den.
Bästa M ringer på mobilen när jag ställer cykeln i stället.
Kommer bort och vi donar till lite lunch och tar kaffe på balkongen.
Hon ser fram emot fyra dagars ledigt, klädd i rosa för ovanlighetens skull.
Vi diskuterar den färgen.
Men man brukar bli vänligt bemött i den tycker jag, fast är man blond kan det
bli väl banalt i längden,men kul nån gång.
Ska hämta lilla A. Laddat upp med goa högläsningsböcker.
Milt och stilla inombords.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0