Smått och blandat

Precis lyssnat på spanarna och de får mej alltid på så himla
gott humör. Den tidiga novemberskymningen smyger sig på här hemma
i lägenheten och jag ska strax ner och hämta sista tvätten. Cykla till kollo
och se så inte fler fönster blåst ut.
Hörde på radio att vi visst kan ha vissa spår av immunitet mot svininfluensan.
Ett immunologiskt minne. Gillar det ordet. Vissa delar av influensan känns
igen så vi kanske inte behöver bli fullt så sjuka. För då kanske det är svinis
man har haft då.
För några dagar sen hörde jag ett underbart litet kåseri
av Pamela Jaskoviac,hennes röst tar man inte miste på. Hon skrev att hon
vid 43 års ålder inte kunde avhålla sig från att måla svarta streck kring
ögonen,fast hon också tänkte att det kanske inte passade hennes ålder.
Kåseriet inleddes med:
"Vissa kvinnor åldras inte med värdighet, t.ex jag".
Det gillade jag och saluterar allt opassande!

Annars idag,känner jag mej färdig med denna lägenheten.
Tänker mej att markerna därute ropar på mej. Att det finns en plats,med
ett hus, som väntar på mej. Och jag längtar längtar efter den platsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0