Brunchrapporten

Går på p 3( och jag gillar verkligen Henrik Torhammars goa och smarta prat)
regnkläderna hänger på tork,yllekoftan och raggsockarna omsluter min nytränade
kroppelikropp och koffeinet skvalpar runt i systemet.
Jag mår gött med andra ord.
Stängt dörren om mej och tänker inte gå ut mer.
Socialt fick jag när jag hade följe med bästa Jeanette upp efter träningen och
vi stod länge i ett gathörn och pratade.
Även om vi pratar om allvarliga saker tror jag att vi bägge åker åt varsitt håll
med en glad känsla i sinnet. Jag älskar de här goa betydelsefulla samtalen
man kan ha i farten, mitt i allt, i vardagen.
Hem till dottern för att hämta lite grejs och där blir jag sittandes en stund
på köksbänken medan de lagar lunch och vi pratar om ditten och datten.
Hon hade nyss blivit interjuvad av H.N hemma hos sej ,om sitt politiska
engagemang och om hur hon använder blogg och twitter.
Det är ju jättekul. Även om vi inte delar åsikt inom politiken respekterar jag
hennes engagemang och vilja.

Helgen var också ett litet avbrott i min träna-måla-och inte mycket mer-
rutin. Kalas hos Rosie-i-skogen. Så varmt och trevligt. Träffa kvinnor
jag inte träffar annars nu när Rosie inte har sin affär längre.
Tord kom och hämtade mej och vi kollade in Tom Bensons fotoutställning.
Han dog för några år sen och jag såg väl honom förr i stan nångång men
var inte bekant.
Annars blev det inget direkt kulturande mer fast det höll på hela kvällen,
är lite dålig på sånt där. Såg lite mer foton men sen åkte vi hem för jag
ville se "Little miss sunshine " som gick på tv 4.
Skamligt med alla avbrotten, särskilt en sån film vill man se obruten.
Den var iallafall underbar. Tonåringen som slutat prata hade ett sånt
underbart ansikte, liksom ofärdigt,känsligt och blekt.
Har för mej att jag läst i rescensioner att det handlar om en "dys-funktionell"
familj, men det skulle jag inte hålla med om.
Okej lite problem hade de men den var inte dysfunktionell. Hela filmen
visade ju på kärleken och samarbetet mellan dem.
En hjärtinnerlig film.

Nu ska jag måla. Mitt hus som jag bygger sten för sten. På balkongen
har iallafall ett par dykt upp. Ett par i barockkläder med poser från
tiden.Nu saknas bara änglarna och banérvimplar som fladdrar i vinden.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Mycket givande att prata med dej. Kände mej glad inombords!! Skönt för det var ett tag sen jag hade den känslan. Tackar!! Jeanette

2009-10-26 @ 19:39:15
Postat av: ulla

men så bra då är det inget jag inbillar mej.Tvillingar och vattumän har ju en trigon mellan sina tecken. Luft och frihet,tolerans och förståelse.

2009-10-27 @ 08:58:43
URL: http://ullaunna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0