En högre växel.

För ett par år sen fick jag tanken på att jag skulle lägga in en
högre växel.Att helt enkelt tänka energi istället för att tänka på hur trött
jag var. Började träna och slutade vara förkyld.
Tänkte att jag som hela livet haft en mild mano-depressiv läggning skulle
bestämma mej för att vara bara manisk.
Naturligtvis talar jag då inte om det sjukliga tillståndet bi-polaritet utan
den där allmänna fluktuationen vi har i våra sinnestillstånd.
Hela mitt liv har jag dyrkat känsligheten , varit varsam med mej själv,
försiktig och räddhågsen. Tänkt  att de melankoliska perioderna i livet
har gynnat mej på något sätt. Och kanske har det varit så.
Jag har följt varje underström,vakat på varje känsla och tänkt att
allt som dyker upp måste få finnas och följas.
Tills den magiska mittpunkten i livet inträder och jag tog en annan väg.
Yin de första 50 åren - kanske yang de följande 50.
Så kan jag bli den perfekta mixen av yin och yang nästa femti-årsperiod
fram till 150... eller hur?

Igår såg vi Superman returns. Riktig go retrokänsla och Brandon
Routh som spelade stålmannen såg precis sådär plastig och overklig ut med
manlig och kluven haka som stålmannen ska ha och Kevin Spacey blev en
bra Lex Luthor. Fast hans genuina godmodighet skiner igenom, riktigt riktigt
ond känns han inte, bara sago-ond som i denna mirakelräddar-frälsare-saga.
Älskar alla flygscener och hur han långsamt långsamt kan sänka sig de sista
decimetrarna mot marken och man hör fladdret i manteln.

Nordanvind och sol, idag tränat, hem , biblioteket, tvättstugan och sen
till kolonin och bärga sista tomaterna om de inte blivit frostbitna.
Läser Mian Lodalens pappabok "Dårens dotter" efter att ha läst Michael Greenbergs
utmärkta skildring " Den dagen min dotter blev galen".
Det har varit mycket pappor sista tiden.
Alex schulman var visst vattuman förresten, förvånar mej inte, den elake jäveln...

Kommentarer
Postat av: Mikael Gaunitz

Ulla blir många år, med träning och egna grönsaker!

2009-10-13 @ 12:29:00
Postat av: ulla

jojo men så trillar man kanske av pinn knall och fall

mitt ibland morötterna

2009-10-14 @ 10:21:29
URL: http://ullaunna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0