Ensam

Lite blogg innan jag sätter mej och målar denna regniga oktoberdag.
Ska iväg och träna flowing sen och det ser jag faktiskt fram emot. En
träningsform som får mej att uppleva muskler jag inte trodde jag hade.
Fick sms inatt från Tordälsklingen att han vart hemma och det kändes ju
skönt. Han var på klassåterträff från sin Munkagårdstid och jag kände mej
lite lagom ensam. Inget som roade mej på tv och tidigt i säng.
Så hälsosamt och disciplinerat.

En klasskamrat hade gått bort såg jag bland tidningens dödsannonser.
Träffade honom knappt sen efter sexan men jag minns honom som snäll.

Igår fick vännen Sven sina transiter och jag hoppas han hittar reda i dom.
De astrologiska inflytandena ter sig lika förvirrande,komplexa och svårtuttydda
som livet i sig. Att se in i framtiden är en lek med många fällor,dvs det blir
sällan som man tänkt sig.
Själv undrar jag över den kommande vintern då jag samtidigt får pluto på
mars och saturnus kvadrat mars. Låter ärligt talat lite jobbigt och olika
scenarion tornar upp sig inom mej, men jag vet att en helt annan väg kan
bli synlig när vi väl är där. Men alltid helt i enlighet till planetens symbolik.

Nu åter till min rutin. Min största fara är nog hur väl jag anpassar mej till
rutinen. Och en av mina största lärdomar: att veta när det är dags att
kasta bort självdisciplinen och bryta rutinen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0