Litteraturen

Åååå vad jag har njutit av Bokcirkeln i p 1 som nu har läst Tomas Manns
"Buddenbrook". Läser inga gamla klassiker men faktiskt blivit sugen på
denna tegelsten.Jonas Karlsson, Helena Henschen och Göran Greider har
filosoferat och delat med sej sina läserfarenheter och det har varit
givande.
Helena Henschen har jag hemma just nu, hennes "Hon älskade" ska
jag snart hugga tag i.
Har läst klart Michael Nykvist författardebut om
sin uppväxt, hur han får veta att han är adopterad och hur han som vuxen
träffar sin italienske pappa. Den var helt okej.
"När barnet lagt sig" hette den.
Lite kittlande var det eftersom han lite skriver om Lars Norén som regissör,
och kanske ger han tillbaka lite för i sin dagbok var Norén lite elak mot
Micke Nykvist. Den läste jag i somras ,eller rättare sagt...jag hade en
relation med den i somras, för så kändes det.

Det bästa med att bo ensam är att ostört kunna läsa till alla måltider.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0