Negativt och positivt

Framgångsrikt hiv-vaccin, det låter ju helt fantastiskt, men nyheten efter
var att de resistenta bakterierna ökar vilket kan leda till total katastrof om
det vill sig riktigt illa.
Så kämpar mänskligheten hela tiden mot destruktion, vi vinner lite mark...
men sen tar bakterier och virus in ...och så kappas vi.
Jag har för min del släppt in lite rädsla igen, eftersom
kroppen bråkar lite. Ont i foten, knäna känns lite besvärliga, min skräck
för att inte kunda använda kroppen, att inte kunna röra mej fritt. Särskilt nu
när jag verkligen upptäckt hur viktigt rörelse är för mej och mitt välbefinnande.
Allt hänger på att kroppen ska hålla, det livet jag planerar för mej.
Men utmaningen ligger ju i att  tro på förvandling. Att inte tro att varje krämpa
som dyker upp kommer att stanna, att inte tro att kroppen är ett fast och slutet
system.
Kanske släppte jag in rädslan när jag pratade med en bekant som drabbats
av svår artros i fötterna. Har märkt att jag ibland släpper in andras sjukdomar.
Tar in dem i mej själv. Jo jag vet, jag resonerar som nån slags voodootroende
i djupaste djungellandet men egentligen spelar det ju inte så stor roll vad vi
kallar saker. Onda sjukdomsandar eller virusinfektioner.
Det är hanteringen som är det viktiga.
Och så har jag ju också faktiskt tre saturnus-transiter på samma gång.!
Sextil till neptunus,kvadrat till ascendenten och kvadrat till uranus.
Inte undra på att ett litet tillbakahållande inträffar, en livs-tvekan och en
fördröjning och en eftertänksamhet som faktiskt är ganska vilsam.

Var och tränade igenom regnet med min nylagade cykel.
I träningsskor på fötterna har jag inte ont. Endorfinerna som släpps
loss i svett och andfåddhet hjälper nog bäst.
I mitt symboliska universum står fötterna för grunden vi står på, förståelse
och framtid.
Framtiden som ska förändras med planer på att flytta ihop med Tord och
att komma utanför stan.
Mycket har vi pratat och resonerat om i helgen, mycket känslor har
dykt upp men även om det för min del inneburit tårar har det känts som
mycket fruktbara samtal.
Hans sol  och venus nuddar ju min skorpionmåne och en sån man måste
man ju vara rädd om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0