Kanske kanske

Kom hem alldeles komiskt blöt och skitig efter att
ha jobbat kollo i ösregn. T.om tårna var skrynkliga när jag lyckats
skala av de blöta sockarna. Men faktiskt riktigt lycklig. Med plommon
så blå och söta och tomater så vackra röda. Knäppte på radion för att
äntligen få höra ett sommarprogram och blev besviken över att det
var simmarstjärnan Therese Ahlshammar. Jag är ju så helt komplett
ointresserad av sport.
Men! Hon hade ett helt underbart program om personlig utveckling,
hopp och härlig segerstämning. Spelade kanonbra musik gjorde hon
dessutom.
Mitt hjärta är fullt av hopp. Kanske kanske.
Ett hus.

Ett hus som skulle kunna vara det vi söker. Som skulle ge plats och
utrymme, möjligheter och bekvämlighet. En tomt som har möjligheter
att planläggas och växa och förändras, blomstra och bli fruktbar.
Ett uterum som jag bara kunnat drömma om.
En plats som kändes lugn och tyst, tåget bakom bullervall och plank
en bit därifrån. Tåget skulle inte störa mej tänker jag.
Inte som en väg med ständig trafik....
En bra bit från stan som jag är van vid, men trots allt cykelavstånd
sommartid och nästan förutsättningen för mej som saknar körkort -
en busskur 25m från huset och en tidtabell som visar täta avgångar.
Och när jag ringde älsklingen imorse och väntade mej skeptiscism
och försiktighet mötte jag istället entusiasm och vilja!

Jaja vi får se men mitt tarot visade så bra för några dagar sen -
sol och seger-kort. Jupiter visar sextil till venus och snart saturnus
trigon venus som kanske etablerar och säkerställer...
Husets nummer är en etta. Solens nummer och min födelsedag- 10.
Jag vet jag vet, jag är galen - det har jag ju faktiskt papper på.

Kommentarer
Postat av: M

Hahaha... finaste Ulla... det här är väl inte tecken på galenskap.... det visar ju bara att du är full av längtan... jag hoppas verkligen att du får det där huset...

2010-08-08 @ 16:56:24
Postat av: ulla

nej man ska inte skoja om galenskap, men vissa kan nog tycka att man inte har alla hemma alltid.

2010-08-09 @ 19:08:54
URL: http://ullaunna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0