Trött i kropp

Varm soppa i magen och regn på rutan - kvällsstrivsel.
Börjat acceptera att det blir höst nu, att det stillnar lite från
sommarens brådska och hets och starka solsken. Nu avtagande
värme, avtagande ljus, vi går in i den andra halvan av året -
inåt.
En skön helg med lördagens bodybalance som jag
tog till mitt yttersta, programmet är inövat och vant, snart
blir det byte. Hem till Tord-älsklingen som får ha sovmorgon,
sen en gemensam frukost med starkt kaffe och veckans alla
tidningar.
Stan där det pågick nåt med internationell kultur. Möttes på
torget av ett tåg med stora starka trummor ledda av en vacker
orientalisk prinsessa i guld och glans och ett återhållet vackert
ansikte med svart mittbenat hår.
Blev så påverkad av det starka trummandet, oväntat känslosam
och lycklig.
Satt med fikavänner, fast jag inte fikar. Håller hårt i min plånbok.
Spara spara - inte slösa.
På kvällen visade teve fyra " Bröllopsfotografen" och det var så
kul att se hela Smala Sussie-gänget och njuta av det värmländska
persongalleriet.
Gillade kameraåkningarna genom interiörerna, den klaustrofobiska
gillestugan och de öppna vackra rummen hos överklassen.
För visst var det en film om klass, klassresan och lojalitet, eller?
Idag ingen  träning, sov länge, sen iväg till svärsonen som peppar
min älskling till att söka nytt jobb. Prat om lån och lånevillkor,
allt bra information som han behöver.
Sen for han hemåt för att jobba och jag tog itu med balkongstädning.
Min balkong som har alldeles för mycket möbler, växter och
mattor. Som är en förvaringsplats, för krukor, kärl, frukt och
grönsaker.
Sen tvingade jag mej ut för att plocka björnbär, fast jag är innerligt
trött på det, stängde växthusen och cyklade backen hem medan
svarta moln började läcka.
Nu nybadad och mystrött i kroppen. Det är faktiskt tröttsamt
att kliva omkring med höga kliv i snåren, att böja sej för att
hitta de svartaste och största bären.
Allt jag längtar efter är min slitna gamla soffhörna och en go film.
Ska kolla "Irene Huss och den krossade tanghästen"  , länge sen
jag kollade svensk deckare. Det kan man ju lätt få för mycket av,
men ikväll passar det mej nog bra.
Gonatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0