Tur att man mår bra ändå när oflytet drabbar

Njaa lite oflyt är det nog allt även om välbefinnandet finns.
Älsklingen har problem med vattnet i sitt lilla hus, det måste han ju
fixa om han ska sälja. Själv blev jag ju av med kameran och mobilen.
Igår var bästa Vickan här och tyckte att jag skulle köpa mej en extern
hårddisk för att få ner alla mina foton på.
Visst, kostar lite men det år jag väl ta + en ny kamera med nytt minne.
+ nytt simkort till mobilen jag hade i reserv.
Men glad i hågen öppnade jag mitt skattekuvert idag för jag tänkte att
här kommer ju iallafall lite extarpengar - men det vart efterskatt!
Har jag aldrig haft förut och inte alls räknat med!
Så lite pissigt känns det.

Men annars var morgonen fantastisk. Nattens mörker och min sömn
hade blivit upplyst av blixtar och dunder, regnen hade fullkomligt rasat
ner från himlen, allt blötlagt.
Cyklade iallafall och öppnade och vattnade växthusen och sen iväg för
lite skivstångshivande.
Kändes mycket bra.
Har ju tyckt att det går sååå långsamt framåt och att jag inte kan lägga
på mera tyngd - men trots allt ,viss förbättring sker faktiskt. Mina svaga
axlar har blivit bättre och    där har jag lagt på, och biceps och triceps
har jag ju faktiskt lagt på och även ett litet kilo till mina svaga bröstmuskler.
Kan kanske inte vänta mej snabba  förbättringar i denhär åldern.
Efteråt stack jag ner och tog ett dopp trots att himlen var mulen och det
var absolut underbart!
Klart svalt vatten, krusig, grå, vattrad yta, vänligt och mjukt.
Trätrallen och gräset låg i regnvatten men flera "damer" kom ner
och badade. Vad spelar en mulen himmel för roll?
Här doppar sig damer långt in i november.

Huset som hade nr 1 kändes inte så rätt trots allt. Storleken och upp-
värmningskostnader avskräcker. Och där var trots allt en hel del att
åtgärda och då blir priset för högt.
Dessutom mera oflyt - men det var relativt väntat. Älsklingen blir
tillfälligt uppsagd under vintermånaderna i år också, vilket naturligtvis
kan komma att påverka bankens övervägande om lånelöfte.

När jag tittat på våra bägge horoskop har jag misstänkt att ingenting
sker förrän i februari nästa år. När jag först såg det tyckte jag det var
en lång tid att vänta - men nu känns det trots allt alldeles rimligt.
Roligt är iallafall att gå på husvisningar och vi har bokat två till nu i
slutet av august.
Jag häpnar över min nyvunna flexiblitet, kan tänka mej alla möjliga
scenarion - och det är okej.
I helgen väntar idel trevligheter, ikväll på lite konsert med Kim Larsen
och Pugh tillsammans med nya vännerna Suss och Jörgen.
Imorgon ut och äta med världens bästa Vickan som fyller år.
Så lite oflyt får man väl ta om helheten ändå är hoppfull och bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0