Sommarresan fortsätter in i augusti

Fortfarande intensiva dagar och jag fattar inte riktigt vad det är
som gör det, men nog är det som om man hinner mindre och mindre
för varje år.
Det var stor härlig fest utomlands höll jag på att säja, men jag menar
grannstaden. Jättegott och mycket att äta och dricka och nya och
nygamla vänner. Är ju som sagt " between friends", gamla vänner
som faller in i bakgrunden och nya som träder fram.
Hemresan blev något kaotisk för min käre chaufför, broder Sven,
skulle hämta upp oss men det krävdes långa långa pedagogiska
samtal på mobil innan han hittade oss där vi vandrade på vägen
i det täta ljumma sensommarmörkret.
Jag gillar att kalla honom broder Sven fast han alls inte är släkt
men har man ingen bror får man skaffa en bror.
Vi var även på husvisning för första gången. Ett hus från -74 med
hela inredningen därifrån också och en rätt lummig och insynsskyddad
trädgård.
Även om huset inte var vad jag/vi tänkt oss blev jag rätt tänd ändå.
Kunde se oss där av nån anledning .
Men priset kändes för högt med tanke på att en massa fönster bara
var tvåglas och rötna, uterummet skulle behövas rivas och bygga
nytt, badrummet och köket skulle också behövas bytas på sikt
och garagetaket var dåligt.
Vad man betalade för var läget, en lugn villagata i fiskeläget Träslövs-
läge en liten bit ifrån havet och stranden.
Torden som håller i pengapungen fick inte rätta känslan varken
för huset eller priset.
När jag sovit på saken kändes det bra att tänka bort det och vänta
på ett bättre hus.
Vi slipper dessutom siffran 7, som har en världsfrånvänd och kontemp-
lativ läggning. Kanske ska vi ha något mer expansivt trots allt....

Älsklingen har semester och igår fick vi en eftermiddag på Subbe efter
att ha haft långa utrensande diskussioner där vi drog varandras
" värsta scenarion" för vad som skulle kunna hända.
Efter det blev det faktiskt bra för vi behövde nog lufta det. Så allt
andas hopp och förväntan.
Kolonin kräver sitt men jag väntar med allt röj och rens. Nu handlar
det bara om att ta till vara och fortsätta plocka och skörda, frysa
in, koka saft och äta allt som producerats.
Majsen överlevde så om ett tag ska det nog bli kolvar att äta,
tomater och bondbönor kan jag äta varje dag, gurka, paprika,
sallad, potatis och morötter.
Ringblommor har plockats och lagts i olja.
Lök har jag tagit upp och lagt på tork och gräset klippte jag igår
så det ser okej ut iallafall.
Livet rullar på in i augusti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0