Utsövd

Märkligt vad allt ändrar sej när man bara fått sova ut.
Igår var en huvudvärksdag och allt kändes jobbigt. Man ska
inte tänka på allt man ska göra när man inte har sovit ordentligt!
Tänkte på allt röjande jag har framför mej. Kolonin och mitt väldigt
väldigt
omfattande hem. Jag uppskattar att jag har tre gånger så
mycket vad mänskor rent generellt har....
Idag utförde jag mitt jättepass: En halvtimme step och
en timme bodypump. Förut innan jag börjat träna förstod jag inte
hur folk kunde säja att de blev pigga av att träna, men nu upplever
jag det hela tiden. Det är verkligen så.
Igår hittade jag stora fina björnbär i backen upp efter mitt havsbad,
de har jag druckit idag, mixade med banan. Det är också något jag
blir pigg av.
Cyklade upp och öppnade och vattnade växthusen, plockade majs.
Hade tänkt stanna där ett tag men det kändes varmt så jag cyklade
ner och tog ännu ett dopp.
Det första tog jag efter träningen och det är bara så underbart så
det inte kan beskrivas. Totalt välbefinnande.
Väljer att inte fokusera på att mina fötter gör ont, eller att jag lätt
känner av mina knän.
Kan linka upp ur sängen men ändå en timme senare skutta runt
och karatekicka från min stepbräda högt upp i luften.
Med bra skor och långsam uppvärmning kan jag komma förbi mej
själv och mina begränsningar.
Handlade lite i stan för det blev molnigt, ingen idé att ligga på
sitt täcke , huvudsaken var att man fick sej en liten simtur, vattnet
är fortfarande varmt faktiskt.
Nu har jag ätit och ska strax hämta Alvisen på sin skola och passa
henne ett tag.
Läst två goa böcker:
Sara Paborns " släktfeber" och Sara Kadefors " Borta bäst", helt
härliga att läsa.
Och nu hör jag om Inger Edelfeldt på radion om hennes nya bok.
" samtal med djävulen".
Dessa kloka ,insiktsfulla, ironiska och humoristiska kvinnor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0