Goda radioröster och astrologiska inflytanden

Precis lyssnat klart på Mats Arvidssons radioinslag i K 1
" Mats och mästarna", på P 1. Denhär gången om Franscisco Goya.
Rösten är en av radions trivsammaste och det  blir inte alls konstigt
att höra radioprogram om bilder och konst.
Goyas tavlor är ju välkända så man kan ju se dem framför sej när
han beskriver och jag får en välbefinnande-känsla av att jag blir både
underhållen och utbildad.
Det är sånt här som gör att jag nästan alltid väljer P 1.

Annars är det mer oflyt, skulle för skoj skull fota den intressanta
formen av den brända riskakan jag skakde ut ur kastrullen. En
spännande och grafisk form.
Då märker jag att ett svart streck uppstått tvärsöver bildfältet
som inte försvinner när jag putsar linsen.
Jaha!
Då ska man alltså mitt i allt ta sej till On-off och hålla på att
argumentera sej till ett nytt exemplar eller nåt.
Och hur länge kommer det att dröja?
Grr.
Varför detta oflyt när det gäller kameror?
Och igår när jag  så idogt fick hålla på att vädra ut den vidbrända
rislukten drog jag igen fönstret med kraft så köksklockan föll
ner och gick sönder.
Mars befinner sig i ett känsligt läge. Har precis stått i direkt
opposition till min ascendent och närmar sig sin egen plats.
Mars på mars, energi, libido, frustrationer, bråk, trubbel?

Tja en del frustration lär jag få ur mej om jag enligt planen
och cyklar ner i kvällningen och bodypumpar.
Mars kan också ge feber, inflammationer och olyckor, men
jag har ju så gott som slutat bli sjuk.
Det har jag varit så himla mycket förr så det räcker nu.

Så det gäller att använda mars för energi och självhävdelse
på ett bra sätt.
Hör om en fruktansvärd fängelsebrand med 82 döda.
Mitt liv är fullt av bagateller!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0