Morgonförvirrad Tord


Kommentarer
Postat av: Eva

Jo, han såg allt lite förvånad ut! :-)



Sv: Nja, jag skulle nog vilja säga att många newage-personer nog är lite blåögda och ser lite för ljust på tillvaron. De verkar helt omedvetna om att det även finns mörka krafter. Och genom att förneka dem tror jag man ger dem fritt spelrum. Jag är medveten om dem och tar starkt avstånd från dem. Vill över huvud taget inte ha med sådana krafter att göra. Jag har tidigare ägnat mig åt både yoga och meditation men blivit lite försiktigare med det sedan jag upptäckte det här andra. Så jag försöker stärka mig fysiskt och mentalt för att bättre kunna hantera det jag upptäckt - och kunna freda mig.

Det är därför jag går den här "alternativa" terapin, för att läka saker i min barndom och bli starkare :-)

2010-12-06 @ 14:49:36
URL: http://detspokar.blogg.se/
Postat av: ulla

Jo, men det är stor skillnad på new age och new age. Det var just det jag menade att vägen inte går genom att förneka och tränga bort smärta och anstränga sej för att tänka positivt, men att hitta en balans och känna sej tryggt förankrad i ljuset, för all dualsism egentligen är en illusion.

Vi lever ju i en värld där allt så uppenbart är uppdelat i ljus och mörker, ont och gott men egentligen är allt bara medvetande - och en kamp mot medvetande.

Men du är säkert på rätt väg och vi menar säkert samma egentligen.

Lycka till på din väg.

2010-12-06 @ 15:56:49
URL: http://ullaunna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0