Strax innan " Spanarna"

Cyklade genom hela stan ut till Onoff med min nya kamera
för att undra vad det vad för svart streck som uppenbarade sej över
bildfältet.
En sammetsögd yngling informerade mej att en felsökning hade en
kostnad som närmade sig kamerans pris, och då kanske de ändå
bara konstaterar att det är jag som hanterat den ovarsamt och
felaktigt.
" Jag har bara haft den inomhus och inte tappat den", försäkrade
jag in i den sammetsögda blicken och undvek att berätta att jag
hade med den i kassen när jag handlade och att den ju kunde
ha fått ett pakethörn på sej, men nåt ska väl den tåla?
Min förra hade jag med på en massa olika hanteringar....

Men jag behåller den. Utan felsök, får acceptera strecket och
det syns inte på bilderna sen.

Cyklade glad hem igen och funderar på en lösning för kalla
tår när man är ute och cyklar i vinterväder.
Nån slags tåhätta av ylle eller päls att kränga över stöveln.
Uppspelt och viftande Tord sprang omkring hemma i lägen-
heten. Ska iväg på hårdrockskonsert med en kompis.
Vi hann ha en lunch ihop iallafall.

Igår rattade jag in P 2 för lite go musik i natten medans
jag målade. Fick höra det gamla programmet " Eldorado"  med
Kjell Alinge som alltid gick på P 3 förr . Härligt att lyssna på
hans ord-ljud och musikvandringar igen.
Sökte och blev vän med honom på facebook. Det var kul.
Han och Janne Forsell har ju trots allt präglat mej å många med sina
" Hemma-hos" som man fick lyssna till med fingret på volym-
knappen med sina kontraster mellan viskningar och rop.

Huvudvärk efter att ha sovit dåligt och i inne i ett kasst varanndags-
mående.
Glad är jag, men inte helt välbehaglig. Hoppade över min vanliga
fredagsmorronträning  men ska iväg på step nu så kan jag ta
bibblan också när jag ändå är nere i stan.

Varit besatt av en grej jag målar. Målar om och målar över för
allt ändrar sej när olika färgfält ställs mot varann och det går
inte att tänka sej det förrän man målat ut färgen helt.
Ändå är det bara trams, men det hindrar mej inte från att bli
upptagen och besatt.
Men det är väl nästan det som är lycka, att ge sina göranden
betydelse , och uppmärksamhet .
Även om det inte   alltid är viktiga saker man pysslar med.
Sa inte Kjell Alinge nåt sånt   igår i sitt " Eldorado"?

Kommentarer
Postat av: Lilitha

Min man har ofta pratat om Kjell Alinge och hans program "Eldorado". Men så är han musiktokig oxå.Han har jobbat som DJ i över 20 år. Jaja, nog om honom..haha. Själv lyssnar jag aldrig på radio. Jo, jag minns ju när jag som liten lyssnade på Svensktoppen varje helg med Kent Finell...haha. Det var tider det... Lite nostalgi... Tack för det. Kram Lilitha

2010-12-15 @ 12:10:51
URL: http://lilitha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0