Doftlösa frusna februari

I köket står en lilja som långsamt öppnar sig och sprider väldoft ut
i denna luktlösaste av alla månader.
I vardagsrummet en bukett med sprakande tulpaner.
Det har sina fördelar att fylla år.
Oljor var nog temat bland presenterna kan man säga:
Weleda citronolja,Weleda björkolja (mot celluliter) och tryffelolja för
smaklökarna. Mmmm.
Annars var det en småskalig och anspråkslös mitt-i-veckan födelsedag,
med goda mackor och hemmagjord tårta,kaffe.
La mitt födelsedagtarot innan, medans jag fortfarande var ensam och
mitt femtioandra år ska väl inte bli alltför pjåkigt förutom mittenkortet
då som faktiskt var tio svärd...ruin...men sen korsat av  stavesset.
Låter likt mitt ganska eldiga nyårstarot. Svärdsesset kom upp i medveten-
tanke-position så jag antar att jag kommer att fortsätta vara ganska bråkig.
Resten var väl mjukare och mer välmenande kort.

Tyvär fick ena dottern och jag ett litet energiutbrott medan vi
väntade på resten av folket. Jag visade magövningar från träningen och
vi skojbråkade, kickboxade mot varann,skrattande och flämtande.
Jag ropade :nej nej jag blir svettig,det slutar med att nån skadar sej...
men vi slutade inte.... så jag skadade tån.
Den är blå idag och det är svårt att ta på sej skor.
Så ingen träning imorgon heller! Arghhh....får vänta till söndag eller
måndag.
Jag visste det! Hade mars opposition merkurius och då är det himla lätt
att skada just armar,fingrar,ben,tår.
Att jag ska ha så himla svårt att lyda mina instinkter och låta mej hetsas.?
För nåra år sen var det vännen Lasse som hetsade mej att ro fortare i
roddmaskinen vilket resulterade i ett ryggskott som hade efterverkningar
ett par månader och hade följden att jag slutade träna den gången!
Måste kunna följa min egen tanke om det hela.
Nu dags att samla ihop sej till det egna,målandet och det.
Tog en underbar cykeltur idag till bästa Anna ute på Läjet. Cykelvägarna
var ju rent barskrapade så det var lättare än att cykla i stan!
Rimfrost och ett infruset litet fiskeläge och en luft så hög och ren att
man kunde skära sej på den!
Svettig i termo och ylle och av cykeltramp.
Eldorado snabbkaffe och pratpratprat.
Hem med pelargoniesticklingar invirade i tidningspapper mot kylan.
Hem och äta mat med stark currypasta och vitlök-banan-sås framför
Seinfeldt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0